پی آر پی مو

روش درمانی پی آر پی مو، یک روش نسبتا جدید برای درمان ریزش مو و تقویت مو است. PRP (پلاسمای غنی از پلاکت) روش درمانی کم تهاجمی است پزشکان پوست و مو، معمولا زمانی از روش پی آر پی استفاده می‌کنند که ریزش موی افراد از نوع ریزش موی آندروژنیک باشد. این مدل ریزش مو، یک نوع رایج است که باعث کوچک شدن فولیکول های مو می‌شود و در مردان به حالت طاسی مردانه معروف است. این بیماری با روش PRP قابل درمان است. PRP تنها برای درمان ریزش موی آندروژنیک کاربرد ندارد بلکه این روش کاربردهای گسترده ای در پزشکی برای درمان بیماری های مختلف دارد. به طور مثال می‌توان به درمان آسیب دیدگی های زانو و سایر آسیب دیدگی های ورزشی با این روش اشاره کرد.

 

روند PRP درمانی


PRP درمانی یک فرآیند سه مرحله ای است. بیشتر PRP درمانی به سه درمان با فاصله 4-6 هفته نیاز دارد.

مرحله ۱
خون شما – به طور معمول از بازو گرفته می شود – و درون سانتریفیوژ قرار می گیرد (دستگاهی که به سرعت می چرخد ​​تا مایعات با چگالی مختلف را جدا کند).

مرحله2
بعد از حدود ۱۰ دقیقه در سانتریفیوژ ، خون شما به سه لایه تقسیم می شود:

پلاسمای فقیر پلاکت
پلاسمای غنی از پلاکت
سلول های قرمز خون
مرحله ۳
پلاسمای غنی از پلاکت به داخل سرنگ کشیده می شود و سپس در مناطقی از پوست سر که به رشد مو افزایش یافته تزریق می شود .

جهت مشاوره و ارائه تخفیفات ویژه کلیک نمایید

نمونه کارهای prp مو کلینیک جوانه

عوارض جانبی PRP مو

از آنجایی که پی آر پی مو، شامل تزریق سرم حاوی پلاکت خون به پوست سر است، بیماری واگیرداری نیست و نباید از این بابت نگران باشید. همچنین این فرایند سبب ایجاد لخته خون در رگ های شما نخواهد شد. اما به هر حال، هر درمانی که با روش های تزریقی همراه باشد، احتمال دارد عوارض جانبی زیر را از خود به جای گذارد:

آسیب به عروق خونی یا اعصاب
عفونت زایی
کلسیفیکاسیون در نواحی تزریق
اسکار
درد خفیف در محل تزریق
حساسیت پوست سر به محلول تزریق شده
ورم
سردرد
خارش
خونریزی موقت در محل تزریق
همچنین این احتمال وجود دارد که شما نسبت به داروی بی حسی مورد استفاده در حین پی آر پی، واکنش منفی نشان دهید، بنابراین بهتر است قبل از شروع روند درمان، پزشک را از حساسیت نسبت به داروهای بی حسی و میزان تحمل آنها، مطلع کنید.

سن مناسب انجام پی آر پی مو (PRP)

پی آر پی، سن مخصوص ندارد و برای افراد با سن و جنس مختلف قابل انجام است اما از آنجایی که افراد زیر 25 سال نمی‌توانند کاشت مو انجام دهند، پی آر پی مو بهترین روش درمانی برای آنها است. افراد زیر 21 سال که دچار انواع مختلف ریزش مو می‌شوند، می‌توانند بدون نگرانی از پی آر پی استفاده کنند.