درمانی

perid

5 درمان خانگی برای منظم کردن چرخه قاعدگی

منظم کردن چرخه قاعدگی

قاعدگی یک زن ( قاعدگی ) بخشی طبیعی از چرخه ماهانه اوست. تعداد روز صرف قاعدگی می توانید به طور گسترده ای از فردی به فرد دیگر متفاوت است. اکثر مردم دو تا هفت روز خونریزی دارند. علائم پیش از قاعدگی (PMS) معمولاً 5 تا 11 روز قبل از شروع قاعدگی شما شروع می شود.

نوسانات گاه به گاه علائم، جریان قاعدگی و مدت زمان کلی معمولاً جای نگرانی نیست. رژیم غذایی، ورزش و استرس همگی می توانند بر غده هایی که تعادل هورمونی بدن شما را تنظیم می کنند، تأثیر بگذارند، که به نوبه خود بر دوره های ماهانه شما تأثیر می گذارد.

اگر زمان بین پریودها دائماً تغییر کند و زود یا دیر برسد، پریودها نامنظم تلقی می شوند. در اصطلاح پزشکی، پریود نامنظم به نام اولیگومنوره شناخته می شود که یک مشکل رایج در زنان است. و از این رو درمان بستگی به دلیلی دارد که باعث پریودهای نامنظم می شود.

5 درمان خانگی برای منظم کردن چرخه قاعدگیدرمان های خانگی

درمان های خانگی روش های طبیعی برای تنظیم ایمن پریودهای شما بدون هیچ گونه عوارض جانبی هستند و همچنین به بهبود سلامت کلی شما کمک می کنند . بنابراین، در اینجا چند راه حل وجود دارد که می توانید در خانه امتحان کنید تا چرخه خود را به مسیر درست برگردانید. آنها به شرح زیر هستند:

• دمنوش زنجبیل

زنجبیل برای بیماری ها و علائم مختلف از جمله پریودهای نامنظم مفید است. از این رو، مصرف منظم زنجبیل خام می تواند به تنظیم دوره های شما کمک کند. جینجرول رنگدانه ای است که در زنجبیل وجود دارد و به کاهش التهاب در بدن کمک می کند، در نتیجه عضلات رحم را منقبض می کند و تعادل هورمونی را تسهیل می کند.

• با دارچین همگام شوید

دارچین گیاهی است که در آشپزخانه و همچنین سلامتی ما ضروری است. به تنظیم جریان خون به رحم و درمان پریودهای نامنظم کمک می کند. علاوه بر این، درد شکم، حالت تهوع و استفراغ را در طول قاعدگی کاهش می دهد. برای بهترین نتیجه، یک قاشق چای خوری پودر دارچین را به یک لیوان شیر اضافه کنید و آن را مصرف کنید.

• اثر زیره

زیره سبزی موثر برای درمان پریودهای نامنظم است. وجود مواد مغذی در زیره به منقبض شدن ماهیچه های رحم و ساده کردن چرخه کمک می کند. 2 قاشق چای خوری زیره را یک شب در یک فنجان آب خیس کنید و این جوشانده را صبح به طور منظم به مدت چند ماه بنوشید.

• دوز روزانه آناناس

آناناس حاوی بروملین است، آنزیمی که دارای خواص ضد التهابی و تسکین دهنده درد است و پوشش داخلی رحم را برای تنظیم دوره های شما نرم می کند. علاوه بر این، تولید گلبول های قرمز و سفید خون را افزایش می دهد که به جریان خون کمک می کند.

• قانون یوگا و مدیتیشن

یکی از دلایل اصلی عدم تعادل هورمونی در بدن که باعث بی نظمی در قاعدگی می شود، استرس است. یوگا و مدیتیشن به کاهش استرس کمک می کند و می تواند تعادل کامل هورمونی را در بدن تضمین کند. آنها مؤثرترین روشها برای کنترل پریودهای نامنظم بدون دارو هستند.

به شما درباره 5 درمان خانگی برای منظم کردن چرخه قاعدگی:

درمان‌های خانگی آسان، مؤثر و قابل انطباق هستند، اما اگر دوره‌های قاعدگی‌تان اغلب نامنظم است، همیشه بهتر است با پزشک مشورت کنید.

چه زمانی باید به پزشک یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی مراجعه کرد

در حالی که تغییرات گاه به گاه در چرخه قاعدگی شما ممکن است به دلیل استرس یا سایر عوامل سبک زندگی باشد، بی نظمی مداوم می تواند نشانه ای از یک بیماری زمینه ای باشد. اگر:

• شما سه ماه است که پریود نشده اید
  • شما بیش از یک بار در هر 21 روز پریود می شوید
  • شما کمتر از هر 35 روز یک بار پریود می شوید
  • دوره های قاعدگی شما هر بار بیش از یک هفته طول می کشد
  • یک یا چند محصول قاعدگی را در یک ساعت خیس می کنید
  • شما لخته های خونی به اندازه یا بزرگتر از یک چهارم دفع می کنید

پزشک شما با شما همکاری خواهد کرد تا علت اصلی را تعیین کند و برنامه ای متناسب با نیازهای شما ایجاد کند.